Dersin Adı | Mekan Donatı II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 201 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; yer döşemeleri, duvar kaplamaları ve tavan kaplamaları gibi mekan donatı elemanlarını mekana uygun olarak yapması amaçlanır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; yer döşemeleri imalatı, duvar kaplamaları imalatı, ahşap ve ahşap esaslı ürünlerinden lambri çeşitleri ve uygulamaları, tavan kaplamaları imalatı ve montajı konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Parkeler ve çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 1. |
2 | Parkeler ve uygulamaları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 2. |
3 | Parke Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 3. |
4 | Parke ve süpürgelik montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 4. |
5 | Ahşap ve Ahşap Esaslı Ürünlerinden Lambri Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 5. |
6 | Ahşap ve Ahşap Esaslı Ürünlerinden Lambri Uygulamaları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 6. |
7 | Lambri Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 7. |
8 | Lambri Uygulamaları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 8. |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Ahşap ve Ahşap Esaslı Ürünlerinden Tavan Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 9. |
11 | Ahşap ve Ahşap Esaslı Ürünlerinden Tavan Uygulamalar | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 10. |
12 | Yapay Malzemeden Tavan Kaplaması Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 11. |
13 | Yapay Malzemeden Tavan Kaplaması Uygulamaları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 12. |
14 | Tavan Kaplaması Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 13. |
15 | Tavan Kaplaması Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. Bölüm 14. |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı, Öğretim elemanının ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | X | ||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest